Daisypath

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, May 21, 2011

Nur Kasih The Movie..



Sinopsis :

Mengangkat tema kekeluargaan dalam jalur keislaman mengisahkan Adam lakonan Remy Ishak dan Aidil lakonan Fizz Fairuz sebagai subjek utamanya. Dua jasad dari darah yang sama menyimpang jauh dari segi perwatakan. Aidil, anak muda penuh pegangan agama manakala Adam penuh dengan jiwa memberontak.
Dalam memenuhi wasiat terakhir ayah tercinta, Adam dan Nur Amina lakonan Tiz Zaqyah dinikahkan dengan penuh meriah tanpa terlihat kesengsaraan yang dilalui Aidil yang dalam diam mencintai Nur Amina sepenuh hati.
Enam tahun berlalu, Aidil, Adam dan Nur berada di persimpangan kemuncak kehidupan mereka. Aidil kehilangan isteri tercinta, Aliya lakonan Ayu Raudhah yang hanya digambarkan pada gaya imbasan menyebabkan dia membesarkan dua anak comelnya Ilyas dan Maryam sendirian.
Adam dan Nur pula walau bahagia, tapi dalam diam bergelut dengan rontaan apabila masih gagal menimang cahaya mata.
Untuk mengisi ruang kosong di hati, mereka menjadi sukarelawan di Pusat Perlindungan Kanak-Kanak Terbiar. Adam juga punya kesinambungan hitam dari kejadian letupan di Mumbai.
Semua harapan kini bersinar bila Nur disahkan berbadan dua. Namun bencana tidak diundang menimpa dan memisah dua hati ini sekali lagi. Lantas wujud pula konflik lain yang terus menghangatkan lagi plot ceritanya.

Ost Nur Kasih The Movie :


So, overall sy kasi 9/10 lah..
Hehe..
Jalan cerita NKTM nie okay laa..
Ada part gembira, sedih, suspen..
Tapi tapi, NKTM nie masih tak berjaya buat sy mencurahkan air mata..
Haha..
Maybe masih tak cukup sedih kot..
Dan dan sy suka movie nie sebab ada si comel, Mia Sara..
Hihi..






P/s: Kakyu cakap sy nie keras hati. Hehe. Sebab tak menangis time tengok NKTM tadi. Yeke eh? Aha.


No comments:

Post a Comment